تصفیه‌ی شهری سالم
پیش تصفیه آب ورودی ساختمان چیست و چه اهمیتی دارد؟

با سلام . زهرا خاکساری هستم از شرکت زرین فروش با یکی دیگر از پادکست های آموزشی در خدمت شما هستیم.ممنونیم که مثل همیشه مارو حمایت میکنید.

پیش تصفیه آب ورودی ساختمان چیست و چه اهمیتی دارد؟

اینکه شما بتوانید از آب سالم در خانه خود استفاده کنید نکته ای است که نه تنها امروز بلکه در گذشته هم حائز اهمیت بوده است و به همین دلیل هم پیش تصفیه آب ورودی ساختمان اهمیت بسیار زیادی دارد.

اما پیش تصفیه آب ورودی ساختمان چیست؟

تا چندین سال پیش تصور بر این بود که دستگاه های تصفیه تنها برای برخی از شهرهای کشورمان که آب تمیزی ندارند مورد استفاده است و کاربرد دارد. اما هر چقدر که زمان میگذشت دیدیم که آب های آلوده در واقع باعث بروز مشکلات و بیماری های فراوانی شده اند و به همین دلیل هم فراهم سازی آب سالم اهمیت بیشتری پیدا کرد. با این حال هنوز هم تعدادی از استان های کشور آب آشامیدنی تمیز ندارند و هیچگونه اطلاعی هم از پیش تصفیه آب ورودی ساختمان نخواهند داشت و به همین هم تصور می کنند که آب لوله کشی سالم است و نیازی به تصفیه آب نیست. در این بخش با ما همراه شوید تا با هم بررسی کنیم که پیش تصفیه آب ورودی ساختمان چیست و چه اهمیتی دارد؟

پیش تصفیه آب ورودی ساختمان

دستگاه پیش تصفیه آب ورودی ساختمان

آب سالم به چه آبی گفته می شود؟

اما پیش از اینکه بخواهیم شما را با پیش تصفیه ورودی ساختمان آشنا کنیم باید به شما بگوییم که منظورمان دقیقا از آب سالم چیست و چه آبی ناسالم به شمار می آید؟

بسیاری از افراد بر این باورند که اگر آبی میکروب داشته باشد یعنی ناسالم است و اگر میکروب نداشته باشد آب سالم خواهد بود اما اینطور نیست. در تعریف این نوع افراد، آب ناسالم گل آلود خواهد بود و آبی که سالم است آشغال و میکروب ندارد. اما حقیقت این است که آب سالم و ناسالم در واقع تفاوت های بسیاری با هم دارند و طیف تعریفی آن ها از آنچه که شما تصور میکنید بسیار گسترده تر است. در واقع برخی اوقات هم واقعا میکروب ها و ذرات درشتی در آب وجود دارند که نشان می دهد این نوع آب ها سالم نیستند اما علاوه بر این ها ذرات کوچکتری هم در آب وجود دارد که برای بدن مضر و حتی کشنده است که به آن ها املاح گفته می شود. این نوع آلودگی ها معمولا قابل دیدن نیستند و به همین دلیل هم عده ای تصور می کنند همین که آب عاری از هرگونه ذرات درشت باشد یعنی تمیز است.

پیش تصفیه آب ورودی ساختمان

سیستم تصفیه آب

برخی دیگر هم حتی بر این باورند که این املاح برای بدن مفید هستند و بدون هیچ گونه پیش تصفیه آب ورودی ساختمان از آب شیر استفاده میکنند. نکته ای که باید بدانید این است که تنها بخشی از این املاح موجود در آب که آن هم در آب های طبیعی رودخانه و چشمه وجود دارد خواص درمانی خواهند داشت و برخی دیگر از املاحی که شما در آب های تصفیه شده شهری خواهیدیافت معمولا ترکیباتی دارند که برای سلامتی مضر هستند و از جمله آنها میتوان به مس، روی، منیزیم، جیوه، سرب و … اشاره کرد.

در بلندمدت میتوان گفت که این عناصر در بدن انسان ته نشین خواهند شد و ممکن است که حتی واکنش های شیمیایی هم از خود نشان دهند. در این حال بخش دیگری از املاح وجود دارند که جز املاح نامطلوب به شمار می آیند. میتوان گفت که این املاح در واقع شامل گچ و شن های بسیارریز است. این مواد به مرور زمان باعث گرفتگی عروق خواهد شد و همچنین خطر ابتلا به انواع بیماری های مختلف را افزایش میدهد. از جمله این بیماری ها می توان به بیماری های قلبی و عروقی اشاره کرد. بنابراین پیش تصفیه آب خانگییا به عبارتی فیلتراسیون بسیار حائز اهمیت است.

آیا آب‌های تصفیه‌ی شهری سالم است؟

در بخش بعدی از معرفیپیش تصفیه آب ورودی ساختمان باید با میزان سالم بودن آب های شهری آشنا شویم. دقت داشته باشید که سالم بودن آب در واقع سطوح مختلفی دارد که درجه بندی های متفاوتی دارند. در مرحله اول از تصفیه آب، ابتدا مواد فیزیکی و همچنین آشغالی های موجود در آب که اندازه آن ها به نسبت سایرین بزرگتر است فیلتر خواهند شد و از آن جدا می شوند.

تصفیه‌ی شهری سالم

تصفیه آب خانگی

در مرحله دوم از تصفیه آب شهری، موادی که باز هم جسم فیزیکی هستند اما اندازه ای کوچکتر دارند مانند شن و ماسه و ریگ های کوچک از صافی های کوچکتر رد خواهند شد. مرحله سوم اما تصفیه شهری استو این مرحله که در واقع پیش تصفیه آب ورودی ساختمان را نیز به دنبال دارد در واقع شامل کارهای نظیر استفاده از گندزداهای قوی می شود. در این بخش از کلر استفاده خواهد شد که در واقع برای از بین بردن میکروب ها و بیماری هاست. در نهایت هم آبی که پاکسازی شده است به شبکه آبرسانی تزری خواهد شد و بین منازل توزیع می شود. دقت داشته باشید این فرآیندی که گفته شد باعث می شود که آب تصفیه شود و املاح نامطلوب و همچنین فلزهای خطرناک آن از بین برود. اما همچنان هم املاحی وجود دارد که در بالا گفته شد و شما نمیتوانید آنها را وارد بدن خود کنید. برای اینکه به این امر پی ببرید باید این حقیقت را در نظر داشته باشید که کتری و یا سماور خود که شما آب را در آن میجوشانید دارای رسوب هایی در بدنه خواهد شد.

این رسوب هایی که شما مشاهده می کنید در واقع همان املاح نامطلوب است که طی فرایندی که آب جوشیده می شود از آن جدا خواهد شد و به بدنه ظرف خواهد چسبید. به طور کل هیچ خانواده ای آب آشامیدنی خود را پیش از اینکه بنوشد نخواهد جوشاند و همین هم باعث می شود تا یک حجم قابل توجه از این املاح به بدن ما وارد شود. این رسوبی که میبینید به مرور زمان به دیواره ظرف می چسبند در نهایت به دیواره رگ های ما خواهد چسبید.

در نهایت هم حجم قابل توجهی از این املاح وارد بدن ما خواهد شد و ممکن است که باعث بروز بیماری های مختلف شوند. در این بخش باید بدانید که در واقع تصفیه ای که در تصفیه خانه های شهری انجام می شود حداقل عملی است که باعث سالم سازی آب خواهد شد و در این حال هم شهروندان باید آب منازل خود را از پیش تصفیه کنند و اینجاست که پیش تصفیه آب ورودی ساختمان حائز اهمیت خواهد شد.

برندهای زیادی در زمینه تولید دستگاه ها و لوازم پیش تصفیه وجود دارند که یکی ازآن ها برند سوفیلتر  است برای مشاهده ی محصولات این برند به صفحه ی محصولات پیش تصفیه سو فیلتر مراجعه کنید.

تصفیه‌ی شهری سالم

سیستم تصفیه آب ورودی ساختمان

پیش تصفیه آب ورودی ساختمان چیست؟

به طور کل اینطور گفته می شود که پیش تصفیه آب ورودی ساختمان به عملی گفته می شود که طی آن در درب ورودی ساختمان یک تصفیه آب نصب می شود که اصطلاحا به آن فیلتراسیون گفته می شود. این دستگاه ها معمولا نسبت به دستگاه های تصفیه شهری دقیق تر عمل می کنند و آب را از املاحی که گفته شد پاکسازی خواهند کرد.

این دستگاه ها در واقع پیش تصفیه آب ورودی ساختمان را انجام خواهند داد، آب را تصفیه خواهند کرد و تمامی عناصری که مضر هستند را از طریق فیلترهای جذب قوی برطرف خواهند کرد. این نوع فیلتر ها معمولا جنس گیاهی مخصوصی دارند که قدرت جاذبه آن ها برای این املاح بسیار زیاد است. استفاده از این نوع الیاف در واقع در سطح بسیار بزرگ برای تصفیه خانه های شهری هزینه های بسیاری خواهد داشت و به همین دلیل است که گفته می شود این الیاف در تصفیه خانه های خانگی مورد استفاده قرار می گیرند.

چرا بایدپیش تصفیه آب ورودی ساختمان را انجام داد؟

دقت داشته باشید که عملی که در تصفیه خانه های شهری انجام می گیرد معمولا شاید تصفیه های ابتدایی هستند. در این نوع تصفیه ها یک حداقل وجود دارد که باعث می شود آب همچنان هم آلودگی خود را داشته باشد و در نهایت هم این سیستم، فرسودگی شبکه آبرسانی شهری را به دنبال خواهد داشت. در این بین می توان گفت که مهمترین بخش مربوط به لوله های فلزی است چرا که بعد از مدتی دچار زنگ زدگی خواهند شد و به همین دلیل هم آبی که از داخل آن ها عبور می کند دچار آلودگی می شود. در نتیجه این امر می توان گفت که دستگاه هایی که پیش تصفیه آب ورودی ساختمان را انجام می دهند باعث می شوند که این آلودگی ها از بین بروند.

پیش تصفیه آب ورودی ساختمان به ویژه برای آپارتمان ها ضرورت بسیاری دارد اما چرا؟

رسوباتی که از آب های تصفیه شده ایجاد می شوند به تدریج در سیستم های لوله کشی در مجتمع های مسکونی جمع خواهند شد در نهایت در سیستم های لوله کشی ته نشین می شوند و همین هم باعث می شود تا گرفتگی لوله ایجاد شود. این امر در بلند مدت علاوه بر اینکه باعث می شود آب ناسالم شود، هزینه های سرویس و نگهداری لوله ها را نیز به دنبال خواهد داشت. معمولا اینطور گفته می شود که در مجتمع های مسکونی استفاده از پیش تصفیه آب ورودی ساختمان میتواندیکی از آسان ترین راه های موجود برای فیلتراسیون آب خانگی شود. در نتیجه اینپیش تصفیه آب ورودی ساختمان، تمامی واحدها از آب آشامیدنی سالم سازی شده استفاده خواهند کرد.

دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاهی که پیش تصفیه آب ورودی ساختمان را انجام می دهد وظایف زیادی را برعهده دارد. از جمله این موارد می توان به حذف ماده شیمیایی و یا کلر اشاره کرد. کلر در واقع یکی از موادی است که گندزدای قوی به شمار می آید و می توان برای از بین بردن میکروب ها از آن استفاده کرد. اما وجود همین کلر از یک میزان معین بیشتر به بدن خطرناک است. کلر نه تنها از طریق آشامیدن، بلکه زمانی که شما حمام میکنید نیز میتواند از طریق روزنه های پوستی به بدن شما وارد شود. بنابراین می توان گفت که استفاده از پیش تصفیه آب ورودی ساختمان برای مصارف کلی حائز اهمیت است.

تصفیه آب خانگی با استفاده از پیش تصفیه آب ورودی ساختمان

معمولا لوازمی که در خانه مورد استفاده قرار می گیرند، مانند شوفاژ ها، اتو، ماشین لباسشویی و همچنین پکیج ها و آبگرمکن از آب استفاده می کنند. حرارتی که در این دستگاه ها وجود دارد باعث می شود تا املاحی مانند گچ و آهک به مرور در فلز اینگونه وسایل رسوب کند و عملکرد آن ها را تخریب خواهد کرد.

علاوه بر این، گچ و آهکی که در آب وجود دارد عمل شست و شو را نیز با مشکل مواجه خواهد کرد. به عنوان مقال در قم افرادی که زندگی میکنند معمولا به دلیل اینکه از آب با املاح بسیار زیاد استفاده می کنند مجبورند تا از مایع لباسشویی، شامپو و یا مایع ظرفشویی استفاده کنند. همچنین درصد بسیار بالایی از مایع های پاک کننده هم در بلند مدت میتواند باعث ایجاد عوارض پوستی شود. همچنین هنگام شست و شو میوه ها نیز ای ن املاح به آن ها رسوب خواهند کرد.

دستگاه هایپیش تصفیه آب ورودی ساختمان اما انواع مختلفی دارند که با توجه به مصارف مختلف مورد استفاده قرار می گیرند اگر شما هم میخواهیدیک دستگاه پیش تصفیه آب ورودی ساختمان را تهیه کنید بهتر است که پیش از انتخاب، انواع مختلف آن را در اینترنتی مورد بررسی قرار دهید و درمورد آن ها اطلاعات کافی کسب کنید تا بتوانید با توجه به کاربرد خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

نصب دستگاه تصفیه خانگی

نصب دستگاه تصفیه خانگی

در برخی از وبسایت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند شما میتوانید انواع و اقسام دستگاه های فیلتراسیون را خریداری کنید. هم اکنون هم فروشگاه های مختلفی در این زمینه فعالیت می کنند و اقدام به فروش دستگاه هایپیش تصفیه آب ورودی ساختمانیم کنند. همچنین فروشگاه هایی هستند که شما میتوانید به صورت آنلاین در آنها سفارش دهید.

فروشگاه هایی که شما به صورت آنلاین اقدام به سفارش دستگاه پیش تصفیه آب ورودی ساختمان در ان ها خواهید کرد طی مدت زمان کوتاهی آنچه را که خریداری کرده اید برای شما ارسال خواهند کرد. اینگونه شرکت ها معمولا خودشان هم و مسئولیت نصب را برعهده می گیرند. دقت داشته باشید که یکی از راه هایی که میتوانید به آسانی اقدام خرید اینگونه دستگاه هایپیش تصفیه آب ورودی ساختمان کنید این است که با متخصصین در این زمینه مشورت کنید. در نهایت استفاده از دستگاه هایپیش تصفیه آب ورودی ساختمان به شما کمک خواهد کرد که بتوانید از آب سالم در ساختمان خود بهره مند شوید و همچنین آب مورد نیاز برای ساکنین ساختمان را نیز فراهم کنید. شما متوانید برای مشاوره و تهیه انواع پیش تصفیه ساختمان با گارانتی معتبر تعویض با شرکت زرین فروش در ارتباط باشید.