پکیج تصفیه آب استخر برای استخرهای خانگی
پکیج تصفیه آب استخر چیست؟

پکیج تصفیه آب استخر چیست؟

یکی از نکاتی که امروزه باید در خرید و ساخت استخر به آن دقت کرد تصفیه آب استخر است. در این بین پکیج تصفیه آب استخر نیز از همین خاصی برخوردار است. زمانی که شما میخواهیدیک پکیج  را خریداری کنید باید نکات بسیاری را در این زمینه رعایت کنید. به طور کل اینطور گفته می شود که فیلتراسیون و یا فیلتر کردن آب یک فرایند است که صرفا به صورت فیزیکی انجام می شود. میتوان گفت که در آب همواره ذرات معلق و همچنین آلاینده های مختلف وجود دارد که باعث می شود ذرات موجود در آب از هم جدا شوند. در صورتی که تصفیه فیزیکی آب استخر انجام نگیرد و آب استخر راکد بماند می توان گفت که به سرعت آلوده خواهد شد و همچنین نمی توان آن را برای شنا کردن مورد استفاده قرار داد.

میتوان با استفاده از پکیج تصفیه آب استخر، علاوه بر اینکه آب را به گردش درآورد، بخشی از آلودگی های موجود در آب را نیز از آب جدا کرد. زمانی که صحبت از پکیج به میان می آید معمولا مارک های مختلفی مدنظر است که شما میتوانید آنها را مورد استفاده قرار دهید. ضمن اینکه میتوان گفت شما قادر خواهید بود آن ها را به صورت تماما اینترنتی خریداری کنید. به طور کل میتوان گفت که پکیج تصفیه آب استخر به سه نوع عمده  Tpaks ، پکیج دفنی ، Top filter (پکیج سطحی) طراحی و ساخته می شوند و هر یک از آنها کارایی های مخصوص به خود را دارند.

پکیج تصفیه آب استخر

پکیج تصفیه آب استخر

  1. پکیج تصفیه آب استخرTPAKS :

همانطور که میدانید انواع پکیج تصفیه آب استخر را میتوانید در ساخت استخرهای خانگی هم مورد استفاده قرار دهید. دقت داشته باشید که این نوع پکیج تصفیه آب استخر در واقع متشکل از پمپ هایی است که همراه با یک فیلتر شنی روییک شاسی ثابت نصب خواهد شد. این نوع پکیج ها صرفا به همراه یک کیت اتصال مورد استفاده قرار می گیرند و می توان گفت که برای فیلتر شدن آب استخرهای کوچک نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

  1. پکیج تصفیه آب استخر دفنی

نوع دیگری از پکیج تصفیه آب استخر وجود دارد که به آن دفنی گفته می شود. این نوع پکیج ها معمولا یک جایگزین بسیار مناسب برای موتورخانه ها و همچنین استخرهای روباز  و سرپوشیده هستند. البته دقت داشته باشید که معمولا بایدیک مقدار ثابتی از بنا مدنظر باشد تا شما بتوانید از این پکیج ها استفاده کنید. همانطور که گفته شد استفاده از پکیج تصفیه آب استخر به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید از یک محیط آرام و تمیز لذت ببرید و دیگر آب در اطراف شما راکد نباشد.

میتوان گفت که این نوع پکیج ها معمولا در نزدیک کاسه استخرها مورد استفاده قرار می گیرد. شما باید چاله های کوچکی را دفن کنید و سپس به سیستم لوله کشی استخر متصل کنید. دقت داشته  باشید که این پکیج در واقع شامل پمپ ، فیلتر شنی ، کلر زن خطی ، مبدل حرارتی پوسته و لوله (که به دیگیا بویلر باید متصل شود) لامپ UV ، پمپ کف کش (جهت خالی کردن آب در صورت آبگرفتگی اتاقک پکیج که از جنس فایبر گلاس است) تابلو کنترل و تمامی اتصالات داخلی به همراه شیرهای کشویی خواهد شد و جنس هر یک از آن ها هم به نوبه خود متفاوت است و شما نمیتوانیدیک جنس خاص را مورد نظر داشته باشید. این نوع از پکیجیک جایگزین مناسب برای موتورخانه ها با حجم های کوچک و دسترسی آسان به شمار می آید.

تصفیه آب استخر

تصفیه آب استخر

پکیج تصفیه استخر Top Filter

اینطور گفته می شود که این نوع از پکیج در واقع به شما کمک می کند تا بتوانید از استخرهایی که طراحی شده اند استفاده کنید. شما در واقع هیچ گونه لوله کشی و یا مدار تصفیه را در این میان مورد استفاده قرار نگرفته است. حوض های بسیار بزرگی وجود دارند که شما میتوانید در استخرهای شنا از آن استفاده کنید.علاوه بر دستگاه های تصفیه آب استخر دستگاه های تصفیه آب خانگی نیز موجود می باشند که برای خرید میتوانید به صفحه ی دستگاه تصفیه آب خانگی مراجعه کنید.

مشکل اساسی در این زمینه این است که در عمده استخرها یک سیستم تصفیه و سیرکوله وجود ندارد و به همین جهت هم آب راکد به گردش در نخواهد آمد. دقت داشته باشید که آب های استخرهایی که از پکیج تصفیه آب استخر بهره مند نمی شوند معمولا بسیار سریع کثیف می شوند و به همیندلیل هم غیرقابل استفاده هستند. آب های راکد استخر را باید تخلیه کرد و سپس برای شنا کردن از آب های تازه استفاده کرد که همین امر هم سبب هدر دادن آب خواهد شد.

این نوع از پکیج های تصفیه آب معمولا به گونه ای طراحی می شوند که شکلی مانند یک سکو خواهند داشت و در لبه استخر نصب خواهند شد. دقت داشته باشید که در این نوع پکیج ها معمولا از پمپ ، فیلتر ، کلر زن خطی ، تابلو مدار کنترل ، چراغ استخری و همچنین دستگیره و جای پا در روی بدنه (از جنس اکریلیک مقاوم در برابر سرما و گرما استفاده خواهد شد. همچنین اینطور می گویند که در این نوع پکیج ها معمولا ذرات معلق موجود در آب و سطح استخر نیز جذب خواهند شد و بدین صورت آب استخر ضدعفونی می شود. دقت داشته باشید که این نوع پکیج ها معمولا در سایزهای مختلفی ساخته می شوند که از جمله آنها می توان به 45 تا 90 متر مکعب اشاره کرد.

نحوه انتخاب پکیج تصفیه آب استخر

اگر شما هم به دنبال انتخاب تصفیه آب استخر هستید باید بدانید که معیارهای مختلفی در این زمینه وجود دارد. اینطور گفته می شود که اما یکی از اصلی ترین معیارها در خریدپکیج تصفیه آب استخر از نوع دفنی و همچنین تی پکس، می توان گفت که ظرفیت فیلتراسیون است. دقت داشته باشید که همانند انتخاب فیلترهای شنی برای تصفیه آب استخر محاسبه خواهد شد. میتوان گفت که به طور کل فیلترهای شنی،پکیج تصفیه آب استخر است که شما قادر خواهید بود آب درون کاسه استخر یا جکوزی را برای استخرهایی که سرباز هستید به مدت 8 ساعت و برای استخر های سرپوشیده به مدت 6 ساعت در سیرکوله و تصفیه شود.

پکیج تصفیه آب استخر برای استخرهای خانگی

پکیج تصفیه آب استخر برای استخرهای خانگی

گفته می شود که نوع دیگری از پکیج وجود دارد که به آن نوع سطحی گفته می شود. این نوع در واقع همان Top Filter  است که معمولا به دلیل اینکه گردش های روی سطح آب را نیز فیلتر می کند کمی پایین تر از آن وجود دارد. البته لازم به ذکر است که کمپانی هایسازنده در این زمینه می توانند میزان تصفیه در هر دستگاه را نسبت به حجم استخر مورد بررسی قرار دهند و برای آن یک نمودار طراحی کنند.

سفارش خرید و گارانتی پکیج

اگر شما هم به دنبال خریدپکیج تصفیه آب استخر هستید باید بدانید که در سایت های مختلفی امکان خرید اینترنتی این نوع پکیج ها وجود دارد اما بهتر است که شما پیش از خرید، اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل کنید. همچنینیکی از بهترین راه ها این است که بتوانید قیمترا با توجه به کیفیت بسنجید. دقت داشته باشید که در گروه های مربوط به پکیج تصفیه آب استخر معمولا میتوانید انواع مختلفی را بیابید که بسته به نیاز شما متفاوت هستند و بهترین راه برای شما این است که بتوانید این نوع از پکیج ها را با توجه به آنچه که می خواهید بسازید انتخاب کنید و استخر خود را ایمن بسازید.

پمپ های تصفیه آب استخر