لجن کش
پمپ لجن کش و کفکش چه فرقی با هم دارند ؟

 پمپ لجن کش و پمپ کف کش :  

پمپ یکی از وسایل مکانیکی می باشد که جهت انتقال آب و سایر مایعات استفاده می شود. پمپ ها انواع مختلف و متنوعی دارند که می توان به پمپ آب، پمپ کف کش، پمپ لجن کش و …. اشاره کرد. هر کدام از پمپ های نامبرده ویژگی های منحصر به فردی دارند. با استفاده از پمپ می توان مایعات را با فشار بسیار زیاد به محل مورد نظر با ارتفاع بالاتر و یا ارتفاع پایین تر انتقال داد. پمپ ها برای انجام کار و یا فعالیت انرژی خود را از منبع دیگری مانند موتور تامین می کنند. لازم به ذکر می باشد که تامین انرژی مورد نیاز پمپ ها ممکن است به صورت دستی، برقی، با کمک انرژی باد و …. تامین شود. در اینجا قصد داریم به معرفی پمپ کف کش و پمپ لجن کش بپردازیم و همچنین به توضیح پمپ لجن کش و کفکش چه فرقی با هم دارند ؟ بپردازیم. از دیگر مواردی که در این مطلب به آن اشاره خواهد شد ویژگی های هر کدام از پمپ ها، آشنایی با اجزا آن ها و ….می باشد. 

پمپ لجن کش و کفکش چه فرقی با هم دارند ؟

پمپ لجن کش چیست ؟ :  

 همان طور که گفته شد پمپ یکی از وسایل مکانیکی می باشد که برای انتقال مایعات و به ویژه آب استفاده می شود. پمپ لجن کش یکی از انواع پمپ ها می باشد که برای انتقال آب های غلیظ مورد استفاده قرار می گیرد. منظور از آب های غلیظ آب هایی می باشند که ناخالصی بسیار بالایی دارند، در حقیقت آب هایی در آن ها شن و ماسه وجود دارد، گل و لای، آب هایی که دارای لجن می باشند و …. با استفاده از پمپ لجن کش کشیده شده و به محل مورد نظر منتقل می شوند. مکانیسم و یا نحوه عملکرد پمپ های لجن کش به مکانیسم پمپ های کف کش شبیه می باشد. برای استفاده از این نوع پمپ باید آن را در محل سیالات و یا محل مورد نظر قرار داد تا آب های غلیظ را پمپاژ کند. در ساختار پمپ لجن کش از الکتروموتوری استفاده شده است که کلاس انرژی آن بالا بوده و دارای دور های متغیر می باشد. به عبارت دیگر هر چقدر مایعات مورد نظر غلظت بیشتری داشته باشند، سرعت و یا دور موتور بیشتر خواهد بود و هر چقدر مایع مورد نظر رقیق تر باشد دور مورد نیاز موتور نیز کمتر خواهد بود. لازم به ذکر است که دور این نوع موتور بین 750 تا 3000 دور متغیر می باشد. پمپ های کف کش را از نظر ولتاژ می توان به دو دسته تقسیم کرد. در واقع می توان آن ها را به پمپ های سه فاز و تک فاز تقسیم کرد که انتخاب آن ها به موارد استفاده از پمپ بستگی دارد. 

پمپ لجن کش و کفکش چه فرقی با هم دارند ؟ تفاوت پمپ لجن کش با پمپ کف کش:  

یکی از سوالاتی که ذهن اکثر افراد را در گیر کرده است این است که پمپ کف کش و پمپ لجن کش چه تفاوتی با هم دارند ؟ در پاسخ به این سوال باید گفت مکانیسم و یا نحوه عملکرد این دو نوع کف کش شبیه به هم می باشد اما تفاوت هایی در آن ها وجود دارد که می توان به کاربرد آن و یا موارد استفاده از آن، نوع قطعات به کار رفته در آن ها و … اشاره کرد. به عبارت دیگر :  

  1. پمپ لجن کش و کفکش چه فرقی با هم دارند ؟ یکی از تفاوت هایی که بین پمپ های لجن کش و پمپ های کف کش وجود دارد موارد استفاده از آن ها می باشد. در حقیقت پمپ های کف کش قابلیت انتقال آب را به همراه دارند که داخل آن ها ذرات ریز معلق وجود دارد اما پمپ های لجن کش علاوه بر قابلیت انتقال آب هایی که ناخالصی آن ها کم است، آب هایی که در ساختار آن ها ذرات درشت و جامد مانند شن و ماسه وجود دارد را به راحتی می توانند انتقال و یا پمپاژ کنند. پمپ های لجن کش علاوه بر انتقال آب های تمیز قادر به انتقال آب های کثیف و غلیظ نیز می باشند. برای انتقال و کشیدن آب های صاف و تمیز مانند آب استخر ها، آب حوض و حوضچه، انتقال و تامین آب مورد نیاز آپارتمان ها و … باید از پمپ های کف کش استفاده کرد اما برای تخلیه آب جوی ها، استخر های مملو از لجن، انتقال فاضلاب و …. از پمپ لجن کش نیز استفاده می شود.  
  2. از دیگر تفاوت این دو نوع پمپ می توان به وجود صافی در ساختار آن ها اشاره کرد. به عبارت دیگر در ساختار پمپ های کف کش صافی وجود دارد که مانع از ورود دانه های جامد و درشت به داخل پمپ شود.  
  3. از دیگر تفاوت بین پمپ های لجن کش و پمپ های کف کش می توان به وجود پروانه های نیمه باز و بسته در ساختار آن ها اشاره کرد. به عبارت دیگر در ساختار پمپ های لجن کش از پروانه های باز استفاده شده است. لازم به ذکر می باشد که در ساختار آن ها تنها از یک پروانه جهت جلوگیری از انسداد مایع درون موتور استفاده شده است اما در ساختار پمپ های کف کش ممکن است از چند نوع پروانه استفاده شده باشد. 
  4. تفاوت در مدل از دیگر تفاوت های بین پمپ های کف کش و پمپ های لجن کش می باشد. به عبارت دیگر پمپ های کف کش تنها در یک نوع مدل یعنی پمپ های مستغرق تولید شده اند که برای استفاده از آن ها باید پمپ مورد نظر را در آب و یا مایع مورد نظر قرار داد. اما پمپ های لجن کش علاوه بر مدل های مستغرق در مدل های موتور خشک تولید شده اند که برای انتقال مایعات باید آن ها را در محیطی کاملا خشک قرار داد. 

فاوت پمپ لجن کش با پمپ کف کش

مشخصات و ویژگی های پمپ لجن کش :  

همان طور که گفته شد پمپ های لجن کش در دو نوع سه فاز و تک فاز تولید شده اند. بدنه آن ها از متریال های مختلف و متنوعی چون چدن، برنز و استیل تولید شده اند.جنس پروانه به کار رفته در ساختار این نوع پمپ ها از متریال های مختلف چون چدن، برنج و استیل تولید شده اند که هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند. 

خرید اینترنتی پمپ لجن کش و کفکش:

برای خرید اینترنتی پمپ لجن کش و کفکش می توانید به فروشگاه اینترنتی زرین فروش مراجعه نمایید. این فروشگاه آنلاین با بیش از یک دهه فعالیت در این زمینه به فروش انواع پمپ لجن کش و کفکش در مدل و طرح های مختلف پرداخته است. محصولاتی که در این فروشگاه آنلاین به فروش می رسند با کمترین زمان ممکن و بالاترین درصد تخفیف ارائه می شود.

زرین فروش برای ارائه بهترین ها در تلاش بوده و هست تابتواند ضمن ارائه محصولی در خود شان و منزلت مصرف کننده، رضایت مشتریان خود را نیز بدست آورد.

پمپ لجن کش و کفکش