خانه هوشمند و تغییرات لازم
هوشمندسازی خانه چیست؟

هوشمندسازی خانه چیست؟

هوشمندسازی خانه یکی از مباحثی است که امروزه توسط عده بسیاری مورد توجه قرار گرفته است. اما زمانی که صحبت از هوشمندسازی خانه به میان می آید منظور چیست؟ در این بخش با ما همراه شوید تا با هوشمندسازی خانه و آنچه که مدنظر ماست آشنا شوید.

معمولا در هوشمندسازی خانه، اتصالات مورد بررسی قرار می گیرد!

زمانی که صحبت از هوشمندسازی خانه به میان می آید ما معمولا اتصالات را مورد بررسی قرار می دهیم. میتوان گفت که زمانی که گوشی های معمولی جای خود را به گوشی های هوشمند دادند، جهشی بسیار بزرگ در زمینه هوشمندسازی انجام گرفت که ارتباطات را به طور کل تحت تاثیر قرار داد. در اینجا شما به جای اینکه تنها با تماس و پیام قادر به انجام کارهای خود باشید میتوانید به صورت هوشمند به اینترنت متصل شوید، ایمیل ارسال کنید و یا از پیام رسان های مختلف در زمینه ارسال پیام استفاده کنید. شما گاهی حتی میتوانید فایل های مورد نظر خود را دانلود کنید و ارتباطات خود را در این زمینه به صورت موثر انجام دهید.

هوشمندسازی خانه تنها با یک کلیک

هوشمندسازی خانه تنها با یک کلیک

وقتی که لغت هوشمندسازی خانه را میشونید نیز وضعیت همین است. خانه های هوشمند با خانه های معمولی تفاوت های بسیاری دارند. معمولا در خانه های هوشمند تمامی وسایل به صورت اینترنتی به یکدیگر متصل هستند و شما میتوانید تنها با یک دستگاه مرکزی آن ها را کنترل کنید.همچنین میتوانید مقاله موتورخانه های هوشمند را نیز مشاهده کنید.

دقت داشته باشید که در این خانه ها معمولا کنترل آب و هوا، چراغ ها و همچنین قفل ها توسط کنترل های هوشمند انجام می شود. هوشمندسازی خانه امروزه امری است که توسط بسیاری از افرادی که ساخت و ساز انجام می دهند مورد بررسی قرار می گیرد چرا که با توجه به اینکه تکنولوژی روز به روز در حال گسترش است خانه ها هم باید در این سیر تغییری نقشی داشته باشند.

هوشمندسازی خانه به چه روش صورت میگیرد؟

همانطور که گفتیم در هوشمندسازی خانه صحبت از اتصالات گوناگون است که از روش های مختلفی انجام می شوند. در این نوع خانه ها معمولا سیستم های مختلفی وجود دارد که به صورت اختصاصی برای ایجاد اتصالات مورد استفاده قرار می گیرند و در نتیجه آن ها هوشمندسازی خانه انجام خواهد گرفت.

کاری که شما میکنید این است که از طریق بسترهای اینترنتی مانند وای فای و حتی اینترنت های خانگی این وسایل را کنترل می کنید. همچنین برخی از این ابزار از طریق بلوتوث هم قابل کنترل هستند. دقت داشته باشید که شما در این شرایط حتی میتوانید بدون استفاده از اینترنت اینگونه ابزار را کنترل کنید. میتوان گفت که این سیستم ها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند اما بهترین گزینه برای شما این است که پیش از انتخاب روش هوشمندسازی خانه خود به نیازهای خود دقت کنید و ببینید که چه چیزی را میخواهید هوشمند کنید.

مزایای هوشمندسازی خانه

به طور کل میتوان گفت که هوشمندسازی خانه دارای مزایای بسیاری است. در یک کلام میتوان گفت که راحت بودن در زندگی از مهم ترین مزایایهوشمندسازی خانه به شمار می آید. زمانی که شما در یک خانه هوشمند زندگی میکنید میتوانید راحت تر باشید. دیگر نیازی نیست که برای روشن و خاموش کردن لامپ ها به خود زحمت دهید و حتی میتوانید سیستم تهویه را نیز راحت تر تنظیم کنید. به غیر از این، میتوانید مایکروویو را برای گرم کردن غذا روشن و خاموش کنید!

کنترل خانه از طریق تلفن همراه

کنترل خانه از طریق تلفن همراه

از دیگر مزایایهوشمندسازی خانه میتوان به زمانبندی اشاره کرد. شما میتوانید تقریبا برای هر کاری که انجام میدهید زمان بندی کنید. شما میتوانید در یک ساعت خاص، کارهای خود را برای انجام زمان بندی کنید. نکته جالب این است که برخی از ابزار و وسایلی که به صورت هوشمند در خانه شما کار می کنند قابلیتیادگیری دارند و بسیاری از کارهایی که برای شما انجام می دهند را خواهند آموخت. در نتیجه شما میتوانید با فعالیت بسیار کمتر، خیلی از کارهای خود را به صورت خودکار انجام دهید. در واقع هوشمندسازی خانه به شما اجازه می دهد تا بدون نیاز به اینکه زمان و انرژی زیادی را مصرف کنید کارهای خود را انجام دهید.

علاوه بر موردی که ذکر شد و جس راحتی که به شما اجازه می دهد تا بتوانید بهره وری از انرژی را نیز افزایش دهید. برای مثال میتوان به هوشمندسازی شرکت Nest  اشاره کرد. نکته مهم این است که شما علاوه بر اینکه میتوانید از هوشمندسازی خانه استفاده کنید، میتوانید شرکت و ساختمان خود را نیز هوشمند کنید. ترموستات هایی که در این بخش  از آنها استفاده می کنید از شما یاد خواهند گرفت که خانه تا چه حد باید گرم یا سرد باشد و همچنین دما را نیز میتوانند به صورت کلی و خودکار تنظیم کنند. بنابراین اگر شما هم نگران صرفه جویی در مصرف انرژی هستید باید بدانید که زمانی که در خانه و یا شرکت خود حضور نداشته باشید میتوانید ترموستات را به حالت راه دور تنظیم کنید و با این تنظیم، دمای خانه شما به صورت خودکار تنظیم میشود و بدین صورت مبلغ قبض های شما نیز کاهش خواهند یافت. سیستم های خودکار که در هوشمندسازی خانه مورد استفاده قرار می گیرند معمولا متفاوت هستند اما ما در اینجا میخواهیم شما را با توصیه هایی برای افزایش بهره وری در استفاده از لوازم خانگی آشنا کنیم.

محصولاتی که در هوشمندسازی خانه تغییر می کنند.

محصولاتی که در هوشمندسازی خانه تغییر می کنند.

چه محصولاتی برای هوشمندسازی خانه مورد استفاده قرار می گیرند؟

هم اکنون ابزار بسیار زیاد و مختلفی برایهوشمندسازی خانه وجود دارد که با گذر زمان میتوان گفت که به تعداد آن ها نیز افزوده خواهد شد. هم اکنون هم تعداد بسیار زیادی از ابزاری که برایهوشمندسازی خانه مورد استفاده قرار می گیرند در حال به روزرسانی هستند. لامپ های هوشمند به انواع خاصی در این زمینه تقسیم بندی می شوند که برخی از آن ها سال هاست که در این زمینه وجود دارند و برخی دیگر مانند Holi Smart Mood Lamp تازه شروع به کار کرده اند اما با این حال توانسته اند جای خود را تا حدودی در این بازار تثبیت کنند.

لامپ هوشمند چه می کند؟

به طور کل میتوان گفت که زمانی که صحبت از هوشمندسازی خانه به میان می آید عده بسیاری تنها تصور لامپ هوشمند را در سر دارند.  در واقع شاید بتوان گفت که هوشمندسازی خانه با همین لامپ های هوشمند آغاز شد. این نوع لامپ ها به نوعی در برابر حرکات شما از خود عکس العمل نشان می دهند  و شما بدون استفاده از کلید میتوانید آنها را خاموش و روشن کنید.

یکی دیگر از وسایلی که بسیار در هوشمندسازی خانه مورد استفاده بوده است تلویزیون ها هستند. اینگونه تلویزیون های هوشمند معمولا میتوانند به اینترنت متصل شوند و شما میتوانید به راحتی توسط آن ها با استفاده از برنامه های مختلف فیلم نگاه کنید و یا بازی انجام دهید و یا در شبکه های اجتماعی مفهومی را به اشتراک بگذارید.

کنترل خانه از راه دور با تلفن همراه

کنترل خانه از راه دور با تلفن همراه

البته می توان گفت که در زمینه هوشمندسازی خانه وسایل دیگری هم وجود دارند که از آن ها استفاده های بسیاری می شود و هوشمندسازی آن ها در واقع باعث کاهش میزان مصرف انرژی خواهد شد. از جمله این وسایل می توان به یخچال فریزرها، اجاق گازها، تشخیص دهنده های دود و احتمالا نام آشنا ترین آنها یعنی ترموستات ها. قفل های هوشمند هستند که در واقع از طریق اپلیکیشن های مختلف و تلفن های هوشمند کنترل می شوند. برای مثال میتوان گفت دری که روی آن ها یک قفل هوشمند نصب شده است را میتوان توسط کنترل های هوشمند باز و بسته کرد. استفاده ی همزمان از وسایل هوشمند به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به آسانی خانه خود را مورد کنترل قرار دهید و علاوه بر اینکه بیشتری مقدار مصرف انرژی را داشته باشید در عین حال میتوانید از لذت خانه هوشمند خود نیز بهره مند شوید و به آسانی و در کمال راحتی زندگی کنید!

برای هوشمندسازی خانه خود همین حالا شروع کنید!

شاید تصور کنید که هم اکنون با توجه به وضعیت اقتصادیهوشمندسازی خانه کار عاقلانه ای نخواهد بود و هزینه های بسیاری را در بر خواهد داشت اما شما همچنان هم میتوانید با توجه به بودجه خود خانه خود را هوشمند سازی کنید. برای اینکهیک خانه هوشمند داشته باشید نبایدحتما هزاران دلار پول صرف کنید. شما خودتان هم میتوانید به آسانی این کار را انجام دهید. شما میتوانید با نصب کردن برخی از برنامه ها و اپلیکیشن ها خانه خود را هوشمند کنید.

خانه هوشمند و تغییرات لازم

خانه هوشمند و تغییرات لازم

در نهایت…

به طور کل روند هوشمندسازی خانه کار سختی نیست و شما میتوانید به آسانی و خودتان هم برخی از این کارها را انجام دهید. بهترین راه برای اینکه بتوانید خانه خود را هوشمند کنید این است که از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید چرا که این افراد معمولا با توجه به هزینهمصرفی شما می توانند خانه شما را هوشمند سازی کنند.

همچنین میتوان گفت که هوشمندسازی خانه به شما این اجازه را می دهد که در عین راحت زندگی کردن، در هزینه های خود نیز صرفه جویی کنید. این امر ممکن است که امروزه بسیار به شما کمک کند چرا که میتوانید هزینه های خود را تا حد بسیار زیادی کاهش دهید. با توجه به اینکه ساخت خانه های هوشمند امروزه در حال افزایش است اگر شما هم میخواهید این کار را انجام دهید بهتر است عجله کنید تا از کاروان تکنولوژی عقب نمانید و زندگی راحت و آسانی داشته باشید!