پکیج دیواری چیست؟
همه چیز درباره بهترین پکیج دیواری

همه چیز درباره بهترین پکیج دیواری

امروزه استفاده از پکیج به جای بخاری و همچنین روش های قدیمی برای گرمایش رو به افزایش است اما چرا؟ بهترین پکیج دیواری در واقع به شما کمک خواهد کرد که یک سیستم گرمایش مطبوع را در محل سکونت خود داشته باشید. پکیج دیواری دستگاهی است که امروزه جایگزین موتورخانه های مرکزی شوفاژ شده است و به آسانی آب گرم مورد نیاز برای ساختمان را فراهم می کند.

نه تنها در ایران، بلکه در سراسر دنیا استفاده از پکیج دیواری به جای موتورخانه ها مورد استفاده است. میتوان گفت که عدم اشغال فضای زیاد، ایمنی بالا و همچنین استقلال کامل باعث شده است که عده ای در تلاش باشند تا به جای انواع شوفاژ ها از بهترین پکیج دیواری استفاده کنند.

پکیج دیواری چیست؟

پکیج دیواری چیست؟

پکیج دیواری، البته از نوع فن دار مورد تایید استاندارد های معتبر در جهان است و علاوه بر اینکه گرمایش داخل خانه را تامین میکند، از طریق رادیاتورهای مختلف میتواند گرمایش از کف و همچنین ایجاد آب گرم بهداشتی را نیز به شما  عرضه کند. میتوان گفت که ترکیب این دستگاه با کولر گازی میتواند علاوه بر اینکه شما را در بهینه سازی مصرف انرژییاری میکند، به ایجاد گرمایش و سرمایش مطبوع نیز کمک خواهد کرد.

انواع مختلفی از پکیج دیواری موجود است اما بهترین پکیج دیواری در واقع نوعی است که با توجه به شرایط ساختمانی شما هم بهینه سازی مصرف انرژی را انجام دهد و هم اینکه کار خود را در زمینه ایجاد گرمایش به خوبی انجام دهد.برای خرید مدل های مختلف پکیج دیواری میتوانید به صفحه ی خرید پکیج دیواری مراجعه کنید.

روش عملکرد زمستانی بهترین پکیج دیواری

زمانی که صحبت از بهترین پکیج دیواری و ویژگی های آن به میان می آید باید دقت داشته باشید که تنها ایجاد آب گرم ملاک نیست. پکیج دیواری در زمستان وظیفه تامین آب گرم مدار را برعهده دارد و زمانی که شیر آب گرم مصرفی باز می شود عبور جریان از سنسورهای فشاری که در این دستگاه تعبیه شده است قطع خواهد شد و با ارسال یک فرمان به شیرهای سه طرفه برقی، مدار این نوع رادیاتور ها به صورت موقت قطع می شود و در نهایت آب گرمی که در مدار وجود دارد به سمت لوله ها هدایت می شود. بدین ترتیب میتوان گفت که آب گرم مصرفی به صورت کاملا فوری تهیه می شود. بلافاصله بعد از اینکه شیر آب گرم مصرفی بسته شود، شیر برقی به صورت خودکار آب گرم را به مدار رادیاتورها هدایت خواهد کرد.

انواع مختلف پکیج دیواری

انواع مختلف پکیج دیواری

نحوه عملکرد تابستانی بهتری پکیج دیواری

در فصول گرم، معمولا تنها زمانی که نیاز به تامین آب گرم باشد این نوع پکیج ها به صورت خودکار روشن خواهند شد. زمانی که مصرف کننده یکی از شیرهای آب گرم را باز خواهد کرد، فرمانی برای روشن شدن مشعل از طریق میکروسوئیچ ها به میان می آید. کنترل کننده های الکترونیکصادر شده اما آب گرم مصرفی را با بهره گیری از مبدل های حرارتی به لوله ها منتشر می کند و در نهایت آب گرم از طریق لوله ها مورد مصرف قرار می گیرد.

مزایای بهترین پکیج دیواری

همانطور که میدانید، پکیج دیواری مزایا بسیاری را در اختیار شما قرار می دهد. این نوع پکیج ها معمولا به گونه ای تنظیم می شوند که به شما استقلال عمل خواهند داد. اینطور است که شما با استفاده از بهترین پکیج دیواری میتوانید برای واحدهای مسکونی مستقل به صورت مستقل عمل کنید در نتیجه استقلال هر واحد برای تامین آب مصرفی و همچنین گرمای محیط حفظ خواهد شد.

دقت داشته باشید که شما با استفاده از پکیج دیواری دیگر نیازی به احداث موتورخانه مرکزی نخواهید داشت و میتوانید به آسانی از انواع این پکیج ها به جای آن ها استفاده کنید. همچنین شما میتوانید سیستمی که در داخل ساختمان دارید را کنترل کنید، هزینه شارژ ماهیانه و همچنین هزینه تعمیر و نگهداری نیز حذف خواهد شد.

در نهایت باید بدانید که با استفاده از بهترین پکیج دیواری در واقع شما میتوانید سهولت در نصب، نگهداری و همچنین راه اندازی را تجربه کنید و راندمان بالاتری را نیز نسبت به موتورخانه مرکزی خواهید داشت. در این نوع از پکیج ها معمولا به دلیل سنسورهایی که وجود دارد میزان آب گرم مصرفی چک خواهد شد و امنیت تا حد بسیار زیادی فراهمی می شود.

شما با استفاده از بهترین پکیج دیواری میتوانید فضای مفید خانه خود را حفظ کنید و همین هم باعث می شود که ابعاد کوچکتری برای این کار مورد نیاز باشد. دقت داشته باشید که ابعاد این دستگاه تقریبا برابر با ابعاد یک آبگرمکن معمولی است و این در حالی است که مزایای بسیار زیادی را به همراه دارد و شما میتوانید آب گرم مورد نیاز خود را هر زمان که میخواهید تامین کنید. یکی دیگر از مزایایبهترین پکیج دیواری این است که شما میتوانید در کمترین زمان به بهترین نتایج دست پیدا کنید. شما با استفاده از پکیج در واقع تا حد بسیار زیادی در مصرف انرژی هم صرفه جویی خواهید کرد و این نکته به نوبه خود بسیار مهم تر از سایرین است.

نصب پکیج دیواری در آشپزخانه

نصب پکیج دیواری در آشپزخانه

معایب پکیج دیواری

در کنار تمام مزایایی که برای پکیج دیواری گفته شد، اما باز هم میتوان گفت که حتیبهترین پکیج دیواری هم معایبی دارد که ممکن است برای شما نامناسب باشد. دقت داشته باشید که ممکن است پکیج دیواری در نهایت حجمی معادل با یک کابینت از خانه شما را اشغال کند اما در خانه های کوچک این مقدار بسیار چشمگیر خواهد بود.

انواع پکیج

پکیج ها البته انواع مختلفی دارند که میتوان در خانه ها و ساختمان های مختلف از آنها استفاده کرد. انواع این پکیج ها عبارتند از: زمینی،دیواری، دودکش دار و فن دار. در این بین نمی توان گفت که بهترین پکیج دیواری کدام است چرا که هریک از آن ها با توجه به کارایی هایشان ممکن است که عملکری متفاوت داشته باشند و حتی پکیجی که براییک ساختمان مناسب است، برای ساختمان دیگر مناسب به نظر نرسد.

پارامترهای مهم برای انتخاب و تعمیربهترین پکیج دیواری

بهترین پکیج دیواری در واقع نوعی است که شما بتوانید با استفاده از آن، گرمای مورد نیاز منزل و یا ساختمان را تامین کنید و در عین حال میتوانید آن را به عنوان بهترین نوع مورد استفاده قرار دهید و مزایای بسیاری را نیز برای شما خواهد داشت. نکته مهمی که باید در انتخاب بهترین نوع پکیج دیواری بدانید این است که برای برطرف شدن مشکلات آن ها باید با نمایندگی تماس بگیرید و هرگز و تحت هیچ عنوانی مجبور به باز کردن آن نشوید. شما میتوانید همچنین دودکش هایی را نیز در اطراف ساختمان برای انواع دودکش دار آن ها نصب کنید. این نوع دستگاه ها معمولا در دو نوع دودکش دار فن دار طراحی شده اند.

نصب پکیج دیواری در کابینت

نصب پکیج دیواری در کابینت

علاوه بر این می توان گفت که به ازای هر کیلووات از توان دستگاه، یک متر مکعب فضا لازم است. شما باید فضای اتاق را به گونه ای طراحی کنید که به محیط هوای آزاد بیرون از اتاق محل نصب در ارتباط باشد. دقت داشته باشید که تامین اکسیژن در واقع یکی از مهم ترین بخش هاینصب حتی در بهترین پکیج دیواری است. در این صورت، حتی اگر در محل مورد نظر گاز جمع شود نیز با باز کردن پنجره به محیط بیرون ممکن است که خطر رفع شود اما در غیر اینصورت ممکن است که به یک انفجار ختم شود.

محل نصب بهترین پکیج دیواری

بهترین پکیج دیواری را اما باید بتوانید در بهترین مکان نصب کنید. این نوع پکیج ها را به هیچ عنوان نباید بالای گاز و سایر وسایل گرمازا قرار دهید چرا که منجر به انفجار خواهد شد. همچنین حداقل فاصله دستگاه از دیوار مقابل بایدیک متر باشد.

از جمله شرایط دیگر حداقل فاصله از دیوار و یا کابینت مجاور است که باید 15 سانتی متر باشد. فاصله پکیج از کف نیز باید تا حدود 120 سانتی متر باشد. حداقل فاصله ای که به صورت عمودی باید از کلاهک تعدیل پکیج تا دریچه دودکش قرار گیرد باید 30 سانتی متر باشد. دقت داشته باشید که هرگز و تحت هیچ شرایطی نباید کلاهک تعدیل پکیج دیواری به دریچه دودکش در داخل دیوار بچسبد. حداقل فاصله ای که در این بین باید وجود داشته باشد 30 سانتی متر پایین تر از دریچه دودکش خواهد بود و هرچقدر که بتوان دستگاه را نسبت به دریچه دودکش در محلی پایین تر نصب کرد بهتر خواهد بود. زیاد شدن فاصله پکیج نسبت به دریچه باعث می شود که مکش دستگاه زیاد شود که به نوبه خود خطرناک است.

آیا شما هم قصد خریدبهترین پکیج دیواری را دارید؟

در صورتی که شما هم میخواهیدبهترین پکیج دیواری را خریداری کنید و بعضا میخواهید آن را در داخل کابینت نصب کنید، باید دقت داشته باشید که دستگاه برای احتراق به طور حتم به اکسیژن نیاز دارد و حتما هم باید درب کابینت شما کرکره ای باشد تا پکیج بتواند اکسیژن مورد نظر خود را از محیط اطراف دریافت کند. در این حال باید بدانید که بهترین پکیج دیواری در واقع بهترین کارکرد را برای شما خواهد داشت.

بهترین پکیج دیواری برای منزل شما کدام است؟

به طور کل میتوان اینطور گفت که بهترین پکیج دیواری برای منزل شما بر اساس متراژ خانه و یا محل کار تعیین خواهد شد.

  • برای زیربنای 240 متر و کمتر، میزان آب دهییک پکیج دیواری ۲۴ کیلووات ( ۲۴۰۰۰ وات )، ۷ لیتر در دقیقه آب ۵۰ درجه سانتی گراد هست که برای منزل مسکونی معمولی با یک حمام و یایک سرویس بهداشتی و آشپزخانه مناسب است.

پکیج دیواری در آشپزخانه

پکیج دیواری در آشپزخانه

  • برای زیر بنای 280 متر و کمتر میزان آبدهییک پکیج دیواری ۲۸ کیلووات ( ۲۸۰۰۰ وات )، ۸ لیتر در دقیقه آب ۵۰ درجه سانتی گراد می‌باشد که برای منزل مسکونی با یک حمام و یک سرویس بهداشتی و آشپزخانه مناسب است، ولی برای منزل مسکونی که دارای دو حمام و یک سرویس بهداشتی و آشپزخانه می‌باشد مناسب نیست.
  • برای زیربنای 300 متر و کمتر میزان آب دهی پکیج دیواری ۳۵ کیلووات ( ۳۵۰۰۰ وات )، ۱۰ لیتر در دقیقه آب ۵۰ درجه سانتی گراد می‌باشد که برای واحدی که دارای ۲ حمام و سرویس بهداشتی و آشپزخانه می‌باشد مناسب است

شرایط مورد نیاز محل نصب بهترین پکیج دیواری

برای نصب بهترین پکیج دیواری اما شما نیاز به بهتریم متخصصین در این زمینه خواهید داشت. محل نصب دستگاه باید به گونه ای باشد که کلیه شرایط را برای ساخت یک دودکش در اختیار شما قرار بدهد. در نهایت شما باید بتوانید به ازا هر کیلو وات از توان دستگاه، یک متر مکعب فضا را برای آن در نظر بگیرید. به طور مثال، اگر توان دستگاهی 24 کیلووات است شما باید 24 متر مربع فضا را برای آن کنار بگذارید.

البته در صورتی که فضای شما برای نصب بهترین پکیج دیواری کافی نیست میتوانید آن را به اتاق مجاور و یایک فضای آزاد ارتباط دهید  که در نهایت آن می توان به وسیله بریدن قیمت بالایی و پایینی درب مجاور به اندازه 5 سانتی متر و قرار دادن یک هواکش مشبک در قیمت بالا و پایین، آن را به اتاق مجاور ارتباط داد و مورد استفاده قرار دهید.

نکته مهم در زمینه انتخاب بهترین پکیج دیواری

زمانی که شما میخواهیدبهترین پکیج دیواری را انتخاب کنید، باید نکات بسیار زیادی را در نظر داشته باشید. در صورتی که فضای اتاق برای شما کمتر از حد مورد نیاز دستگاه باشد، باید از نوعی ارتباط بین دو اتاق استفاده کنید تا دستگاه فضای کافی داشته باشد. شما در این زمینه نمیتوان از پنجره هایی که باز و بسته می شوند استفاده کنید و همچنین استفاده از فن ها نیز کار عاقلانه ای نخواهد بود چرا که ممکن است این پنجره به هر دلیلی بسته شود و یا فن مورد نظر شما خراب شود و اکسیژن تماما توسط دستگاه مصرف می شود و همین امر هم باعث خفگی افرادی خواهد شد که در اتاق تنفس می کنند.

پکیج دیواری در خانه

پکیج دیواری در خانه

اکسیژن مورد نیاز دستگاه

اکسیژنی که برایبهترین پکیج دیواری مورد استفاده است به ازای هر یک کیلو وات به یک مترمکعب فضای باز نیاز دارد. دقت داشته باشید که حتی اگر پکیج را در یک اتاق قرار می دهید این اتاق باید توسط یک دریچه و یا پنجره که دائما باز است احاطه شده باشد. این باز بودن باعث می شود که اکسیژن همواره بین فضای داخلی و خارجی اتاق در تبادل باشد و دیگر در صورت بروز نشتی، گاز در اتاق جمع نمی شود و خطرات کاهش پیدا می کنند. دقت داشته باشید که پیش از نصب کامل این نوع پکیج ها بهتر است که از متخصص در این زمینه بخواهید تا تمامی اصول ایمنی را برای شما توضیح دهد.

محل هایی که نمی توان دستگاه را در آنجا نصب نمود

دقت داشته باشید که در برخی از مکان ها به هیچ وجه نمی توانید پکیج را نصب کنید حتی اگر بهترین نوع پکیج دیواری را خریداری کرده اید رعایت این نکته در ایمنی ساختمان بسیار مهم است.

  • شما هرگز نباید دستگاه های دودکش دار را در مکان هایی نصب کنید که زیر 8 متر مکعب بنا دارند.
  • شما نباید دستگاه خود را در دستشویی، توالت و یا حمام و رختکن نصب کنید چرا که در این مکان ها معمولا اکسیژن مصرفی به بیرون راهی ندارد و ممکن است که باعث بروی خطرات جدی و حتی انفجار شود.
  • شما هرگز نباید دستگاه را در محلی نصب کنید که امکان بروز آتش سوزی در آن وجود دارد که از جمله آنها می توان به انبار کاغذ، تینر و همچنین رنگ اشاره کرد.
  • شما هرگز نباید دستگاه خود را در مکان های نصب کنید که در آن ها گازهای اسیدی وجود دارد که از جمله آنها می توان به ماشین لباسشویی وو … اشاره کرد. این گازهای اسیدی باعث خوردگی اجزای داخلی دستگاه می شوند.

زمانی که شما بهترین پکیج دیواری را خریداری کنید، میتوانید گرمایش و سرمایش خانه خود را تامین کنید. دقت داشته باشید که کارتن این دستگاه ها معمولا پلمپ هستند و کسی هم به غیر از نصاب نمایندگی اجازه باز کردن آن ها را نخواهد داشت . حتی خدماتی که پس از این به شما داده می شود نیز در گروه همین باز کردن است.

تهیه اتصالات نصب بهترین پکیج دیواری

حتی اگر شما بهتری نوع پکیج را نیز خریداری کرده باشید، باید اتصالاتی را برای نصب آن فراهم آورید که از جمله آنها میتوان به محافظ برق، سختی گیر و همچنین صافی های مختلف اشاره کرد که توسط نصاب مورد استفاده قرار می گیرند و دارای کیفیت های کاری بالایی هستند.

اتصالات پکیج دیواری

اتصالات پکیج دیواری

  نکات استفاده از پکیج دیواری

دقت داشته باشید که به طور حتم از یک محافظ برق مناسب برای پکیج خود استفاده کنید. در نهایت باید بدانید که هیچگونه لوله کشی هم در این زمینه بر عهده شرکت نخواهد بود و نصاب تنها کاری که می کند این است که دستگاه را به صورت رایگان برای شما نصب خواهد کرد.

ضمن این کار، نماینده خدمات موظف است تا بعد از نصب دستگاه، کلیه اتصالات آن را نظیر آب و برق و …. از لحاظ نشتی تست کند. همچنین باید تمامی قطعاتی که در دستگاه موجود است توسط این فرد چک شود تا اطمینان حاصل کند که دستگاهی که فروخته شده است بعد از نصب مشکلی را پیش نخواهد آورد. هیچ مشکلی هم برای مشتری اعم از دودکش و فشار آب و همچنین کم شدن توانایی گرم کردن آب نباید پیش بیاید. در نهایت، اگر شما هم بهترین پکیج دیواری را خریداری کنید تمامی این مزایای و خدمات را میتوانید به صورت رایگان داشته باشید و همچنین از خدمات پس از فروش بسیار زیادی نیز بهره مند خواهید شد.

نکات استفاده از پکیج دیواری

نکات استفاده از پکیج دیواری