تصفیه آب تایوانی اسمارت درآپ
دستگاه تصفیه آب و مراحل انجام کار

 آب مصرفی و تصفیه آن :  

سعی داریم شما را در این نوشته با دستگاه تصفیه آب و مراحل انجام کار آشنا سازیم. همان طور که می دانیم آب مایه حیات است اما آب مورد نظر، آب تمیز و با کیفیت می باشد. به عبارت دیگر آب مصرفی باید تمیز و عاری از هرگونه میکروب و آلودگی باشد. روش های مختلفی جهت تصفیه آب مصرفی خانگی وجود دارد که می توان به استفاده از دستگاه تصفیه آب اشاره کرد. دستگاه تصفیه آب های خانگی انواع مختلفی دارند که در ساختار آن ها در قطعات و تجهیزات منحصر به فردی استفاده شده است، در نتیجه مکانیسم و یا عملکرد آن ها با هم متفاوت می باشد. از تفاوت بین دستگاه تصفیه آب های خانگی می توان به نوع فیلتر به کار رفته در آن ها و کیفیت آن ها اشاره کرد. به عنوان مثال در ساختار دستگاه تصفیه آب های خانگی از فیلتر پلی پروپیلن 5 میکرون، فیلتر کربن گرانول، فیلتر آلکالین ، فیلتر لامپ uv، فیلتر مینرال، فیلتر ممبران و … استفاده شده است که هر کدام مزیت های منحصر به فردی دارند و همچنین وظایف متفاوتی بر عهده دارند. در ادامه قصد داریم به معرفی هر کدام از آن ها بپردازیم و همچنین مکانیسم و نحوه عملکرد آن ها، ویژگی های هر کدام و … را بیان خواهیم کرد. 

دستگاه تصفیه آب و مراحل انجام کار چیست ؟ :  

فرایند دستگاه تصفیه آب و مراحل انجام کار به فرایندی گفته می شود که برای حفظ مواد مضر موجود در ساختار آب، حذف مواد جامد معلق در آب و … استفاده می شود. دستگاه تصفیه آب، دستگاهی می باشد که فرآیند تصفیه آب را به خوبی انجام می دهد. دستگاه تصفیه آب از قطعات و تجهیزات منحصر به فردی تولید شده است که هر کدام در تصفیه آب مصرفی نقش ویژه ای بر عهده دارند. لازم به ذکر می باشد که تصفیه کردن آب های مصرفی دلایل مختلفی دارد که می توان به جلوگیری از ابتلا به بیماری های ناشی از مصرف آب های آلوده، افزایش کیفیت و سلامت آب مصرفی، حذف نیترات از ساختار آب مصرفی، کاهش سختی آب و … اشاره کرد. همان طور که گفته شد دستگاه تصفیه آب انواع مختلف و متنوعی دارد که عمده تفاوت آن ها مربوط به کیفیت عملکرد  فیلتر های به کار رفته در ساختار آن می باشد. دستگاه تصفیه آب، آب مصرفی را طی 7 و یا 8 مرحله تصفیه و ضدعفونی می کند که هر مرحله توسط فیلتر منحصر به فردی انجام می شود.  

دستگاه تصفیه آب

فیلتر های محافظ ممبران و آلکالین و uv دستگاه تصفیه آب چیست ؟ :  

  1. فیلتر پلی پروپیلن 5 میکرون : یکی از فیلتر های به کار رفته در دستگاه تصفیه آب ها، فیلتر پلی پروپیلن 5 میکرون می باشد. فیلتر نامبرده برای از بین بردن سایر آلاینده ها و مواد موجود در ساختار آب که اندازه آن ها بیش از 5 میکرون است را از بین می برد. در واقع قادر به از بین بردن ذرات گل و لای، شن، ماسه و …. می باشد. محفظه تعبیه شده در ساختار این نوع فیلتر شفاف می باشد. لازم به ذکر است که عمر مفید فیلتر پلی پروپیلن 5 میکرون تقریبا 6 ماه خواهد بود.  
  2. فیلتر کربن گرانول : یکی دیگر از فیلتر های موجود در ساختار دستگاه تصفیه آب، فیلتر کربن گرانول می باشد. فیلتر کربن فعال گرانول در مرحله دوم تصفیه آب قرار دارد که قادر به ا بین بردن برخی از آلاینده های شیمیایی موجود در ساختار آب ها می باشد. این نوع فیلتر تحت عنوان GAC UDF  شناخته می شود که اختصار و یا مخفف granular activated carbon است. وظیفه اصلی این نوع فیلتر و یا کربن حذف کلر و یا جذب آن با استفاده از یون های مثبت و منفی می باشد.  
  3. فیلتر کربن بلاک : نوع دیگری از فیلتر های موجود در ساختار دستگاه تصفیه آب، فیلتر کربن بلاک می باشد. این نوع فیلتر مرحله سوم تصفیه آب های مصرفی را تحت شعاع قرار می دهد. این مرحله تکمیل کننده مرحله دوم است. به عبارت دیگر در این مرحله کلرامین و یا مشتقات کلر از آب حذف می شود. این نوع فیلتر تحت عنوان CTO  وجود دارد که مخفف Chlorine ، Taste ، Odor می باشد. عمر مفید فیلتر نامبرده 6 ماه بوده و همگام تعویض باید فیلتر های مصرفی در مرحله اول و دوم و سوم با هم تعویض شوند.  
  4. فیلتر ممبران اسمز معکوس : یکی دیگر از فیلتر ها و یا مراحل تصفیه آب، فیلتر ممبران اسمز معکوس می باشد که مرحله چهارم از تصفیه آب را تحت شعاع قرار می دهد. این نوع فیلتر، به فیلتر تپنده دستگاه تصفیه آب معروف می باشد که قادر به از بین بردن آلودگی ها تا 98 درصد است. عملکرد این مرحله از دستگاه تصفیه آب به قدری با کیفیت است که بعد از حذف نمک موجود در آب دریا ها، قادر به حذف تمام آلودگی ها و آلاینده ها می باشد. عمر این نوع فیلتر تقریبا 2 سال است اما زمان دقیق آن توسط تست تی دی اس مشخص می شود.  
  5. فیلتر آلکالاین یونیزه قلیایی کننده آب : یکی دیگر از فیلتر های به کار رفته در ساختار دستگاه تصفیه آب، فیلتر آلکالاین یونیزه قلیایی کننده می باشد. این نوغ فیلتر مرحله هفتم تصفیه آب را تحت شعاع قرار می دهد. وظیفه اصلی این مرحله افزایش سطح پی اچ آب مصرفی و همچنین افزایش سطح قلیایی آن می باشد. در این مرحله سطح قلیایی آب از 7.5 الی 9 درصد افزایش می یابد، در نتیجه مصرف آب قلیایی تصفیه شده به قلیایی شدن خون موجود در سطح بدن کمک می کند. لازم به ذکر است که سلول های بیگانه و سرطانی در بدن رشد نمی کنند، در نتیجه باعث درمان انواع سرطان ها می شود و خاصیت آنتی اکسیدانی را در آب ایجاد می کند. 
  6. فیلتر اشعه فرا بنفش و یا فیلتر لامپ uv : یکی دیگر از فیلتر های استفاده شده در ساختار دستگاه تصفیه آب که اغلب در دستگاه های تصفیه آب خانگی استفاده شده است، فیلتر اشعه فرا بنفش می باشد. این نوع فیلتر متشکل از یک محفظه استیل و یک لامپ تولید کننده اشعه فرا بنفش و یا uv می باشد. از این نوع فیلتر جهت گندزدایی آب استفاده می شود. آب با عبور از کنار لامپ نامبرده ، اشعه آن را جذب می کند و باعث گندزدایی می شود.  

فیلتر اشعه فرا بنفش

خرید اینترنتی دستگاه تصفیه آب:

برای خرید اینترنتی دستگاه تصفیه آب می توانید به فروشگاه اینترنتی زرین فروش مراجعه نمایید. این فروشگاه آنلاین با بیش از یک دهه فعالیت در این زمینه به فروش انواع شیرآلات برنجی در مدل و طرح های مختلف پرداخته است. محصولاتی که در این فروشگاه آنلاین به فروش می رسند با کمترین زمان ممکن و بالاترین درصد تخفیف ارائه می شود.

زرین فروش برای ارائه بهترین ها در تلاش بوده و هست تابتواند ضمن ارائه محصولی در خود شان و منزلت مصرف کننده، رضایت مشتریان خود را نیز بدست آورد.