دستگاه تصفیه آب خانگی
تصفیه آب خانگی چیست و چه فوایدی دارد؟

تصفیه آب خانگی چیست و چه فوایدی دارد؟

آیا میدانید آبی که شما مصرف میکنید در واقع آب تصفیه شده است؟ آیا میدانید که امروزه یکی از مهم ترین دغدغه های بشر فراهم آوردن آب سالم است؟ در این بخش با ما همراه شوید تا با اهمیتتصفیه آب خانگی آشنا شوید.

تصفیه آب چیست؟

در واقع تصفیه آب به روندی گفته می شود که در طی آن، موادی که به صورت شیمیایی آب را آلوده می کنند از آن جدا خواهند شد، از جمله این مواد می توان به آلاینده های بیولوژیکی، فلزات سنگین و همچنین گازهای معلق در آب اشاره کرد. دقت داشته باشید که فرآیند تصفیه آب اما به شکل های مختلف صورت خواهد گرفت.

تصفیه آب سالم

تصفیه آب سالم

تقطير، زلال سازي، ميكرو فيلتراسيون، اولترافيلتراسيون، اسمز معکوس، روش تصفيه غشايي، فیلتر تند ماسه اي  و … همه و همه از جمله راه هایی هستند که امروزه برای تصفیه آب از آنها استفاده می شود.

با توجه به گسترش تکنولوژی اما راه های دیگری هم برای تصفیه آب خانگی به کار می رود که به آن اسمز معکوس گفته می شود. این روش هم اکنون یکی از محبوب ترین روش های پاکسازی آب به شمار می آید و جهت تصفیه مورد استفاده قرار می گیرد.

این روش همچنین روشی است که امروزه در اکثر کارخانه های بسته بندی آب و همچنین نوشابه از آن استفاده می شود. سیستم اسمز معکوس توانسته است راه خود را به تصفیه آب خانگی هم باز کند و به عنوان یکی از سیستم های پرکاربرد در این زمینه نیز انتخا شده است. بدون شک شما هم نام اسمز را که یک فرآیند گیاهی است شنیده اید. در طی این فرآیند، مولکول های آب از یک غشا که ضخامت آن یک هزارم میکرون است به وسیله پمپ؛ با فشار عبور داده می شود که در این روش تمامی آلاینده های آن از بین خواهند رفت.

امروزه اما این روش، تنها روشی است که تمامی آلاینده هایی نظیر ويروس، باكتري ها، آرسنیک، فلور، جيوه، نيترات، نيتريت، فلزات سنگين، تمام فلزات راديواکتيو و بسياري موارد ديگر را تصفيه و جداسازي می کند.

دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاهتصفیه آب خانگی چیست؟

همانطور که میدانید، آب یکی از مواد حیاتی است. مقدار معین آب در بدن باعث می شود که متابولیسم طبیعی سلول ها انجام گیرند و همچنین در نهایت باعث تاثیرات مثبت شگفت آوری خواهد شد. امروزه استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی، در شهر ها و همچنین روستاها جز ضرورت به شمار می آید چرا که آلاینده های آب میتوانند باعث بروز مشکلات جدی در این زمینه شوند.

سیستم هایی که برای تصفیه آب مورد استفاده قرار می گیرند اما دارای مدل های مختلفی هستند و این تنوع باعث می شود که خرید و همچنین انتخاب آن ها کار راحتی نباشد. فیلترهایی که در انواع دستگاه هایتصفیه آب خانگی مورد استفاده قرار می گیرند دارای انواعی هستند که برای مکان های مختلف مورد استفاده قرار میگیرند.برای خرید مدل های مختلف تصفیه آب به صفحه ی خرید دستگاه تصفیه آب خانگی در وب سایت زرین فروش مراجعه کنید.

آب سالم

آب سالم

قیمت گذاری دستگاه تصفیه آب خانگی

عوامل بسیاری می توانند بر قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی موثر باشند. از جمله مهمترین این عوامل می توان به تعداد فیلترها اشاره کرد. در کنار این اما کیفیت فیلترها، جنس شیرآلات نیز میتواند در این بخش موثر باشد. جنس شیرآلاتی که در دستگاه تصفیه آب خانگی مورد استفاده قرار میگیرد میتواند از استیل، کروم و یا آلیاژ های مختلف دیگر باشد. مقدار حجم مخزن ذخیره نیز متفاوت است و هر چقدر بیشتر باشد قیمت نیز بیشتر خواهد شد.

نگهداری از دستگاه تصفیه آب خانگی

اما نکته ای که باید به آن دقت کنید این است که خرید دستگاه تصفیه آب خانگی را باید با توجه به نیاز خود انجام دهید. این سیستم های تصفیه به صورت سالیانه توسط افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند سرویس خواهد شد. برخی از این فیلترها اما ممکن است که زودتر از زمانی که اعلام شده است کثیف شوند و به همین دلیل هم شما باید زمان تعویض فیلترها را با توجه به مقدار آب مصرفی در آن ها تعیین کنید.

انواع مدل های دستگاه تصفیه آب خانگی

باید بدانید که دستگاه هایتصفیه آب خانگی مدل های مختلفی دارد که در این مقاله شما را با آن ها آشنا خواهیم کرد. یکی از بهترین انواع دستگاه تصفیه آب خانگی، نوع دستگاه تایوانی است که در بازار وجود دارد و برندهای مختلفی از آن مورد استفاده است. این دستگاه دارایهشت فیلتر مختلف است که در نهایت آبی سالم و پاکیزه را در اختیار شما قرار خواهد داد. همچنین این دستگاه رتبه بهترین دستگاه فیلتراسیون آب را نیز به خود اختصاص داده است. دستگاه تصفیه آب 6 فیلتر از همین برند، سال هاست که به عنوان بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران مورد استفاده است. آنچه باعث شده تا این دستگاه پیش از گذشته مورد استفاده قرار گیرد این است که گارانتی معتبری دارد و خدمات پس از فروش آن نیز به آسانییافت می شوند.برای خرید  تصفیه آب برند سی سی کا به صفحه ی خرید دستگاه تصفیه آب خانگی سی سی کا در وب سایت زرین فروش مراجعه کنید.

تصفیه آب خانگی

تصفیه آب خانگی

در دستگاه تصفیه آب خانگی چه اتفاقی خواهد افتاد؟

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید در یک دستگاه تصفیه آب خانگی چه اتفاقی می افتاد که در نهایت تمام آلودگی های آب از قبیل، نیترات، نیتریت، سرب، مواد مضر محلول در آب، انگل، باکتری، قارچ و میکروب ها را ازبین می رود؟

این نوع دستگاه ها علاوه بر پاکسازی آب، اسیدیته آن را نیز خنثی خواهند کرد و سیستم ضد باکتری که در آن ها وجود دارد باعث میکروب زدایی آب خواهد شد و در نهایت شما آبی کاملا تمیز و پاکیزه خواهید داشت. این دستگاه با دارا بودن فیلترهای قوی در این زمینه می تواند آب را از تمامی آلاینده های قوی پاک کند. دقت داشته باشید که در صورت وجود هر یک از موارد بالا در آب، رنگ و طعم آب تغییر خواهد کرد و در صورتی که وجود نداشته باشند شما یک نوشیدنی بی رنگ و بدون طعم راه خواهید داشت. لامپی کهUV است و در ایندستگاه ها تعبیه شده است از محصولات کمپانی های خارجیست و به شما امکان ضدعفونی کردن و همچنین استرالیا کردن آب آشامیدنی را خواهد داد. دقت داشته باشید که با وجود خصوصیاتی که گفته شد، بهترین مارک دستگاه تصفیه آب خانگی، تایوانی است.

فیلترهایی که در این نوع دستگاه تصفیه آب خانگی وجود دارد البته اگر دستگاه شما اصل باشد، از نوعی کربن گیاهی تشکیل شده است که در اصطلاح به آن پودر کربن پوست نارگیل گفته می شود. این نوع فیلتر علاوه بر اینکه آب را از تمامی موارد مضر پاکسازی می کند، عمر طولانی و همچنین کیفیت بسیار زیادی نیز دارد که باعث میشود به یک انتخاب مناسب در این زمینه تبدیل شود.

فروش بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران

دقت داشته باشید که خریدتصفیه آب خانگی در ایران مانند گذشته نیست که چندین شرکت به صورت عمده این کار را برعهده داشته باشند. اگر شما هم میخواهیدیک دستگاه تصفیه آب خانگی را خریداری کنید به دنبال نمایندگی هایی باشید که جنس اصل به شما ارائه می دهند و در این زمینه به صورت معتبر فعالین میکنند. شرکت هایی که معمولا در زمینه فروش دستگاه تصفیه آب خانگی فعالیت می کنند علاوه بر اینکه قیمت مناسب را به مشتریان خود ارائه می دهند، خدمات پس از فروش را نیز به آن ها عرضه خواهند کرد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گارانتی معتبر 3 ساله
  • نصب و ارسال کاملا رایگان
  • یکسال فیلتریدکی رایگان
  • ده سال خدمات پس از فروش
  • تعویض دستگاه در صورت عدم رضایت مصرف کننده

اهمیت تصفیه آب خانگی

امروزه با توجه به مشکلاتی که در زمینه فراهم آوردن آب سالم به وجود آمده است، یکی از مهم ترین بخش ها در ساخت و ساز ساختمان، تصفیه آب خانگی است. شما شاید در خانه خود لوله کشی هایی داشته باشید که آب را به قسمت های مختلف خانه می رسانند و بدون شک این لوله کشی ها از فیلتراسیون شهری رد شده اند اما آیا واقعا به آن اندازه که شما تصور می کنید پاک و بدون آلاینده هستند؟

همانطور که میدانید، بیش از سه چهارم کره زمین را آب فراگرفته است و بیش از 97 درصد این مقدار در دریاها و همچنین اقیانوس ها ذخیره شده اند و تنها کمتر از سه درصد آن ها قابل آشامدت هستند. مقدار بسیار زیادی از این آب هم به ضورت یخچال های طبیعی، مناطق قطبی و همچنین رطوبت موجود در آب و هوا و خاک هستند که غیرقابل دسترسی می باشند. میتوان گفت که تنها 0.6 درصد از کل این میزان در اختیار انسان قرار دارد تا بتواند به عنوان آب شیرین و یا آب های زیرزمینی از آنها بهره مند شود و آب مورد نیاز خود را تامین کند.

متاسفانه این منابع آب شیرین هم محدود هستند و هم اینکه وجود آلاینده های بسیار باعث می شود تا در معرض آلودگی های بسیاری قرار بگیرند. به همین دلیل هم پیش از استفاده باید آن ها را از فاضلاب های صنعتی، کودهای شیمیایی و …. پاک کرد. آب همانطور که میدانیدیکی از نیازهای عمده بشر است و به همین دلیل هم نمیتوان آلوده بودن، یا کم بودن آن را نادیده گرفت و اینجاست که تصفیه آب و به ویژهتصفیه آب خانگی به دلیل آشامیدن اهمیت دو چندان مییابد.

تصفیه آب از آلاینده ها

تصفیه آب از آلاینده ها

آلاینده های آب چه موادی هستند؟

به طور کل میتوان گفت که آلاینده هایی که در آب وجود دارند حاصل صنعتی شدن و همچنین توسعه  و گسترش مواد مضر است. دقت داشته داشته باشید که با توجه به صنعتی شدن جوامع، آلاینده هایی نظیر مواد سمی، فلزات سنگین و حتی اسیدیته های آزاد به آب بسیار بیشتر از گذشته است. همچنین ورود موادی مانند مواد رادیواکتیو، میکروارگانیسم ها و چربی ها و روغن ها نیز باعث آلودگی آب شرب می شوند که سلامت انسان را تا حد بسیار زیادی تهدید می کند.

امروزه اما نمیتوان استفاده از این نوع مواد را نادیده گرفت. روزانه بسیاری از ما، حجم بسیاری از این مواد را وارد چرخه آب و فاضلاب می کنیم و پس از این چرخه هم به صورت مداوم وارد آب های زیرزمینی خواهند شد. مولکول های کربن دار حلقوی که در این مواد آلاینده وجود دارد به آسانی تغییر شکل نخواهند داد و با وارد شدن به آب های زیرزمینی باعث ایجاد انواع آلودگی های شیمیایی می شوند. تنها یک چهارم از این پاک کننده ها تجزیه خواهند شد و مابقی آن ها در آب باقی خواهند ماند و آن را آلوده خواهند کرد. به همین دلیل هم نیاز به تصفیه آب خانگی هرروز بیشتر از دیروز حس می شود.

در تصفیه خانه های شهری چه اتفاقی می افتد؟

دقت داشته باشید که در تصفیه خانه های شهری، برای تصفیه کردن آب شرب و همچنین از بین بردن آلودگی هایی که در آن وجود دارد به آن کلر اضافه می کنند. کلر قابل دسترس ترین و در عین حال ارزان ترین آنتی اکسیدان است که میکروب ها و ویروس ها را از بین خواهد برد اما دقت داشته باشید که در این روش برخی از آلاینده های دیگر به طور کامل از بین نمی روند و همین هم ممکن است باعث بروز مشکل شود.

در تصفیه خانه هایی از کلر به عنوان گندزدا استفاده می شود، این مواد در نتیجه ترکیب خود با مواد دیگری مانند ترکیبات آلی، تولید هالومتان یا هالوفرم خواهند کرد. این مواد که بدون شک نام آنها را نشنیده اید ترکیباتی سرطان زا هستند که برای سلامتی انسان بسیار مضر اند. در تصفیه خانه شهری اما پس از اینکه این کلر وارد آب می شود، مرحله بعد وارد لوله کشی های خانگی خواهد شد. اینجاست که شما بدون استفاده از تصفیه آب خانگی میتوانند اثرات مخربی را برای سلامتی انسان داشته باشند. به هر حال هم میتوان گفت که تصفیه های اولیه در این زمینه برای مقابله با آلودگی های شیمیایی کافی نخواهند بود و همچنان هم فلزات مضر و همچنین نمک های زیان بخش نیز وجود خواهند داشت که از طریق آب آشامیدنی وارد بدن انسان می شوند و در نتیجه مشکلات بسیاری را برای شما فراهم خواهند کرد.

آلاینده های آب

آلاینده های آب

نمک ها و فلزات زیان آور در تصفیه آب خانگی از بین می روند.

میتوان گفت که نمک ها و همچنین فلزات زیان آور بسیار زیادی در آب وجود دارند که محلول هستند و اگر میزان این نوع آلاینده ها از حد استانداردی که باید بیشتر باشد، به طور حتم متابولیسم سلولی و همچنین سوخت و ساز سلول های مختلف بدن را تحت تاثیر قرار می دهد و ممکن است که در این زمینه مشکل ساز شود. این نوع مواد، با تحت تاثیر قرار دادن سلول های بدن در رسیدن غذا و همچنین اکسیژن کافی به سلول ها اختلال ایجاد می کنند و همین هم باعث بروز مشکلاتی در قیمت های مختلف بدن خواهد شد.

معمولا اینطور گفته می شود که اختلالاتی که ناشی از استفاده از این نوع آب است را میتوان به صورت مشکلات پوستی، خستگی مفرط، سردرد و ضعف عضلانی و … دانست و همچنین موارد دیگری هم به صورت ظاهری مشخص نخواهند شد. از جمله این مشکلات میتوان به اختلال در سیستم گردش خون به دلیل رسوب گذاری در جداره رگ ها شده و مشکلاتی چون فشار خون، گرفتگی رگ ها ، مشکلات کلیوی و نیز عدم ترشح مفید غدد بدن اشاره کرد و در نهایت هم عوارض بسیار خطرناک تری مانند سکته های مغزی و قلبی ایجاد خواهد شد.

تصفیه آب شهری

تصفیه آب شهری

چراتصفیه آب خانگی؟

به طور حتم میدانید که بین 66 تا 85 درصد از بدن انسان را آب تشکیل داده است و همچنین میزان این آب در خون انسان 79 درصد خالص است. اینطور گفته می شود که اغلب سوخت و سازهای سلولی که در بدن انجام می شود عمدتا توسط آب صورت خواهد گرفت و همین هم باعث می شود که نیاز به آب سالم برای داشتن بدنی سالم به صورت محسوس حس شود. به طور دائم باید آب در بدن وجود داشته باشد تا مواد غذایی به سلول ها و بافت ها برسند و مواد زائد از آنها خارج شود. در صورتی که مولکول های آبی که در بدن انسان موجود هستند توسط عناصر اشتباه پر شده باشند دیگر نمیتوانند کارایی طبیعی خود را انجام دهند و به همین دلیل هم با مشکلات بسیاری روبرو خواهند شد.

از سال 78 تا کنون، با توجه به امراضی که استفاده از آب های آلوده ایجاد کرده است و همچنین برای رعایت بهداشت بیشتر، گروه بسیاری از افراد کار تصفیه آب را انتخاب کرده اند و از ان ها جهت جلوگیری از بیماری های مختلف استفاده می کنند. همچنین سطح کلی آگاهی عمومی نیز نسبت به این مسئله افزایشیافته است و با به میان آمدن دستگاه تصفیه آب اسمز این مشکل به صورت کامل حل شده است.

میتوان اینطور گفت که تصفیه آب به روش اسمز در واقع یک روش معکوس است که شما میتوانید با استفاده از قانون اسمز آن را انجام دهید و آب های آلوده را تصفیه کنید. امروزه تصفیه آب خانگی بیش از گذشته اهمیت دارد و نیاز به آب سالم بیشتر دیده می شود. در این نوع دستگاه ها معمولا مولکول های آب غربال می شوند و مولکول هایی که اشباع نشده هستند جدا خواهند شد. در این روش تمامی میکروب ها، فلزات سنگین و همچنین نمک های زیان آور جدا می شوند و به این صورت آب خانگی تمیز و بهداشتی را برای مصرف شرب خواهید داشت. در سال های آینده، سیستم اسمز، جایگزین تمامی دستگاه هایتصفیه آب خانگی خواهد شد پس بهتر است که همین امروز اقدام به خرید دستگاه تصفیه آب خانگی اسمز کنید!