کولر گازی
آشنایی با انواع کولر گازی اسپلیت، ایستاده، دیواری و پرتابل

در این قسمت قصد داریم که آشنایی با انواع کولر گازی اسپلیت، ایستاده، دیواری و پرتابل را آموزش دهیم. یکی دیگر از وسایل سرمایشی بسیار محبوب و همچنین بسیار متنوع، کولر های گازی می باشند. کولر های گازی، کولر هایی می باشند که مکانیسم و یا عملکرد آن ها شبیه به کولر های آب نیست. همان طور که گفته شد کولر های گازی انواع مختلفی دارند که می توان به کولر گازی ایستاده، کولر گازی اینورتر ، کولر های گازی دیواری و …. اشاره کرد که هر کدام ویژگی ها و مشخصات منحصر به فردی دارند. در اینجا قصد داریم به معرفی انواع کولر های گازی بپردازیم و همچنین ویژگی های هر کدام از آن ها، مکانیسم عملکرد آن ها، و تفاوت کولر های کم مصرف و پر مصرف را بیان خواهیم کرد.  

معرفی و آشنایی با انواع کولر گازی اسپلیت، ایستاده، دیواری و پرتابل:

همان طور که گفته شد کولر های گازی انواع مختلفی دارند که می توان آن ها را به دو دسته کولر های گازی یک تکه و کولر های گازی دو تکه تقسیم کرد. در ادامه به معرفی هر کدام از کولر ها پرداخته ایم. 

  1. کولر گازی پنجره ای : یکی از انواع کولر های گازی، کولر های گازی پنجره ای می باشند که در دسته کولر های گازی یک تکه قرار می گیرند. این نوع کولر ها اغلب در محل کار، اتاق ها و … مورد استفاده قرار می گیرند که امکان تنظیم درجه حرارت آن از طریق دستی انجام خواهد شد.  
  1. کولر گازی پرتابل : نوع دیگری از کولر های گازی، کولر های گازی پرتابل می باشند که در دسته کولر های یک تکه قرار می گیرند. کولر گازی های پرتابل کولر هایی تحت عنوان portable air conditioner هستند و به کولر های گازی قابل حمل معروف خواهند بود. کولر گازی پرتابل قابلیت حمل و جابجایی دارند و برخلاف کولر های گازی ایستاده روی دیوار نصب نمی شوند.  

کولر گازی

  1. کولر گازی دیواری : کولر گازی دیواری نوع دیگری از کولر های گازی می باشند که استفاده از آن ها تنها از طریق نصب بر روی دیوار ها امکان پذیر است. این نوع کولر گازی، در دسته کولر گازی های دو تکه قرار می گیرند که به کولر های گازی اسپلیت معروف هستند. در واقع اسپلیت ها، کولر های گازی دو تکه ای هستند که به پنل داخلی و پنل خارجی مجهز می باشند. این نوع کولر گازی ها در مدل ها و با توان های مختلف طراحی و تولید شده اند که تنظیم درجه حرارت آن با استفاده از کنترل انجام خواهد شد.  
  1. کولر گازی ایستاده : نوع دیگری از کولر های گازی که امروزه مورد استفاده اکثر افراد قرار گرفته است، کولر گازی های ایستاده می باشند. این نوع کولر گازی در دسته کولر های دو تکه قرار می گیرند. شکل ظاهری اسپلیت های ایستاده شبیه به یخچال های ایستاده می باشند که در ساختار آن ها از فن های قوی استفاده شده است که قدرت خنک کنندگی بسیار بالایی دارند، همچنین پرتاب باد و هوای خنک توسط آن ها به مراتب بیشتر از سایر کولر گازی ها می باشد. لازم به ذکر است که این نوع کولر گازی دارای پنل داخلی و پنل خارجی می باشد. پنل داخلی همان اپراتور است که در محیط داخلی ساختمان قرار می گیرد و اما پنل خارجی و یا کندانسور قسمتی از کولر گازی می باشد که در بیرون از ساختمان نصب می شود. این نوع قسمت از کولر ها به دلیل ایجاد سر و صدا در محیط بیرونی ساختمان نصب خواهد شد. 
  1. کولر گازی سقفی زمینی : یکی دیگر از کولر گازی های تولید شده، کولر های گازی سقفی زمینی می باشند که از دو پنل تولید شده اند. در واقع پنل داخلی این نوع کولر ها به صورت خوابیده در قسمت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. پنل داخلی را می توان به صورت خوابیده در کنار دیوار، در سقف و یا زمین مورد استفاده قرار داد.  

کولر گازی پرتابل

فرقی کولر های کم مصرف و پر مصرف در چیست ؟ :  

کولر گازی های کم مصرف نسل جدیدی از کولر های گازی می باشند که از آن ها تحت عنوان اینورتر یاد می شود. کولر گازی های کم مصرف برق مصرفی کمتری نسبت به کولر گازی های معمولی مصرف می کنند، در نتیجه به کولر های کم مصرف مشهور می باشند. در ساختار کولر گازی های معمولی از ترموستات منحصر به فردی استفاده شده است که به صورت دیجیتال برای قطع و وصل برق اقدام می کند. در حقیقت این نوع کولر های گازی هنگامی که درجه حرارت محیط به درجه مورد نظر می رسد، از حرکت باز می ایستند. در واقع کمپرسور به کار رفته در این نوع از کولر های گازی در ابتدا با حداکثر توان خود شروع به فعالیت می کنند و تا رسیدن به درجه حرارت مورد نظر به فعالیت خود ادامه می دهند. عمده میزان مصرف انرژی مربوط به راه اندازی و استارت کمپرسور موجود در ساختار کولر های گازی می باشد. در واقع میزان مصرف انرژی در هنگام راه اندازی کمپرسور ممکن است به 3 برابر برسد. اما ساختار داخلی کولر های گازی اینورتر و یا کم مصرف به گونه ای است که کمپرسور دارای سرعت متغیر بوده و با استفاده از سنسور دمای محیط را تشخیص می دهد.. به عبارت دیگر در ساختار کولر های گازی اینورتر  سنسوری تعبیه شده است که درجه حرارت محیط داخلی ساختمان را اندازه می گیرد، سپس کمپرسور موجود در ساختار این نوع کولر با توجه به درجه حرارت محیط فعالیت می کند و سرعت خود را تغییر می دهد. قدرت و یا توان عملکرد موتور به دمای محیط بستگی دارد. این امر باعث کاهش مصرف انرژی می شود. از دیگر تفاوت های بین کولر های گازی کم مصرف و پر مصرف می توان به سرعت شروع کار اشاره کرد. در واقع کولر های گازی کم مصرف در ابتدا با سرعت پایین و دور کم شروع به فعالیت می کنند و مرور سرعت آن ها افزایش می یابد که از دیگر دلایل کاهش مصرف انرژی است. از دیگر ویژگی های کولر های گازی اینورتر می توان به روشن و یا خاموش شدن موتور دستگاه بدون نیاز به قطع شدن برقی اصلی، جلوگیری از بروز خطرات احتمالی به موتور و قطعات داخلی کولر، افزایش کیفیت عملکرد و …. اشاره کرد.  

آشنایی با انواع کولر گازی اسپلیت، ایستاده، دیواری و پرتابل

خرید و انواع کولر گازی اسپلیت، ایستاده، دیواری و پرتابل:

برای خرید انواع کولر گازی اسپلیت، ایستاده، دیواری و پرتابل فروشگاه اینترنتی زرین بهترین گزینه و انتخاب است چرا که کلیه محصولات ارائه شده توسط این فروشگاه اینترنتی از قیمت مناسب و کیفیت عالی برخوردار است.

زرین فروش با بیش از یک دهه فعالیت در تولید و لانچ محصولات با برند های مختلف، واردات مقطعی کالا، شبکه ی پخش محصولات، کالاهای تاسیسات نماینده انحصاری بهترین برند ها، ایجاد شبکه خدمات و تولید آموزش رایگان، یکی از بهترین ها در این حوزه در کشور و شرق آسیا می باشد.

با خرید از فروشگاه اینترنتی زرین فروش علاوه بر تجریه یک خرید خوب و لذت بخش، در کمترین زمان ممکن محصول خود را تحویل بگیرید و از قیمت مناسب و تخفیفی که این فروشگاه آنلاین برای محصولات خود در نظر گرفته استفاده نمایید.

  • تعمیر و سرویس و نگهداری انواع پکیج شوفاز دیواری
  • نصب و سرویس رادیاتور گرمایشی
  • طراحی و اجرا یا تعمیر و سرویس نگهداری انواع فن کوئل چیلر و هواساز داکت اسپیلت گرمایش از کف و…
  • طراحی و اجرا یا سرویس و نگهداری موتورخانه گرمایشی
  • نصب یا تعمیر و سرویس انواع کولر اسپیلت گازی و کولر آبی
  • اجرای لوله کشی آب و فاضلاب و نصب لوازم بهداشتی (شیرآلات بهداشتی –فلاش تانک و … )
  • طراحی و اجرا یا سرویس و نگهداری دستگاه های تصفیه آب خانگی نیمه صنعتی و صنعتی و پیش تصفیه ساختمان
  • نصب سرویس و نگهداری انواع پمپ های آبرسانی
  • محاسبه طراحی اجرا سرویس و نگهداری استخر سرپوشیده یا روباز، از جمله خدمات ارائه شده توسط این فروشگاه می باشد.